Några bilder från paradiset!

Forsta frukosten på fiji, första frukosten som inte är havegrynsgröt på 2 månader.
Lite dansunderhållning av Fijianerna fick vi när vi käkade lunch

Första natten på south sea island, jättemysig ö och super fin solnedgång.

Charlotte och jag spelar lite kort , för ovanlighetens skull :)

Team Sweden steker på båten

Söta Karin och Emmili innan middagen en kväll

Jag, Charlotte, Emmili, Sara och Johanna som posar på marken :)

Charlotts plånbok blev blöt. Sen var det ju rätt fuktigt på Fiji. Så den möglade en aning!

Vi hade några riktigt tuffa dagar..
Här låg jag och funderade på att jag nog ville till snön på Mässinggatan, eller :P

Team Sweden igen. Titta inte på charlotte brevid mig. Hon är omänskligt brun och jag ser ut som jag ar född i Alaska brevid henne.

Jag och Emmili på en kajaktur

Det var rätt fint på Fiji....

Underbara Fiji!

Jag lever. Vet att det inte har blivit uppdaterat har pa tva veckor nu men jag har varit lite upptagen med att hmm ligga pa stranden, snorklat, badat och spelat volleyboll. Plus att vi har bott pa sma oar dar det inte har funnits internet. Men oj oj vad bra vi har haft det.

Vi borjade med en natt i Nadi som ar pa stora on pa Fiji. Dagen efter det tog vi en bat ut till south sea island som var vart forsta stop. Super fint vader och vi lag och solade och badade i det kristallklara vattnet. Underbart.On var kanske 200 meter i omkrets, sjukt liten. Sa satt man pa mitten sag man havet pa alla sidor. Mycket odlor och kryp och pa kvallen borjade det ga rykten om bed bugs. Det var inte sa att man njot av att sova dom natterna.

Efter tva natter dar akte vi vidare till Kuata. Dar var regn i tva dagar och vi trodde vi skulle fa na fel for det fanns ju inte super mycket att gora pa dom dar sma oarna. Men som tur var hade vi emelie och karin plus att vi traffade tva till tjejer, Johanna och Charlotte som vi har varit med pa hela resan. Sa vi spela kort spela kort och spela kort. Sa nu hatar vi kort vi spelade sa jakla mycket att vi borjade hitta pa egna kort spel for vi var sa jukt trott pa 7 och vand tia.

Sen har vi varit tva natter pa Korouvo, coral view och beachcomer som ar andra oar. OCh sen har vi sovit en natt pa en bat. Efter dom dar dagarna har vi haft underbart vader, sjuk varme och jattesoligt. Och det har varit sa himla varmt i vattnet jag har alrig badat i sa varmt vatten nagon gang. Vi har verkligen varit i paradiset!:D Underbart har det varti.

Fast allt har inte varit paradiset.

Nar vi sov pa baten vaknade vi av en fruktansvard stank. Det hade rakat blivit stopp i toaletterna sa det hade blivit bajsoversvamning. Och det satt en kille och oste bajsvatten i en hink. Det var sa jakla vidrigt och mellan gangerna han oste spydde han. Vi tog ett ordentligt tg om nasan och sprang ut.

Nagra fulla killar korde nagon lek pa natten och hade fatt for sig att dom skulle ga nakna genom vart rum. Tank att vakna upp och se en vit ful javla rumpa. Mardrommar resten av den natten kan jag saga.

En morgon vid frukosten sager personlaen att batturerna ar installda for det ar en tsunamivarning efter en jordbavning pa 7.7 pa nagon skala. Dom vet inget mer an att vi inte far aka ut pa havet. Vi satt och tugga pa naglarna och var pa vag upp i bergen innan dom sa att varningen var avblast.

Silje tanker en dag ta en chokladkaka ur vaskan. Men nagon har atit upp halva hmm vem. Jo sjalvklart en liten ratta. Den har bitit sig in i vaskan. skitit pa kladerna och sedan atit chokladen. Vi kommer aldrig stoppa mat i vaskan!

Och lite annat santdar smatt och gatt som ar jattemysigt:P Men man maste ju ha lite sana har saker pa resa ocksa nu efterat ar det ju roligt. Men shit alltsa vad vi har haft det bra. Och nu ar vi i Auckland hos saras slakting och har ska vi bo nagra natter nu. Bilder pa paradiset kommer i morgon:)

Sist men inte minst Grattis till underbara Frida som fyller 20 ar idag:D Grattis alskling!! <3

Andrade planer!

Vet att det var ett tag sen jag skrev nu och det har hant en del igen. Vi kom i alla fall fram till Queenstown efter en del kranglande med bussar och sa. Men vi kom dit vid Tisdag luch. Vi hade tacos kvall med Emelie och Karin som vi traffat har under resan. Alla pa var buss ar ute och festar varje kvall men vi kanner inte riktigt att vi orkar det och vi kanner oss som pensionerer. Och som tur ar ar Emelie och Karin ocksa pensionerer sa efter tacos kvallen tog vi med oss en kortlek och gick till ett kafe och drack choklad och spela kort hela kvallen. I Onsdags var det iskallt, kandes som vintern var har. Typ 10 grader!! Vi gick runt lite pa stan och nere vid hamnen. Underbar fin stad ser nastan overklig ut. Otroligt vackert! Sen pa kvallen slog pensinererna pa stort. Vi hade lite forfest pa vart stora rum for att sedan upptecka nattlivet i Queenstown som vi hort skulle vara natt helt otroligt. Vi var i alla fall ute till halv 2 vilket ar sjukt sent for oss och kvallen var helt okej:)!

Torsdagen satt vi vid hamnen och sen gick vi pa bio pa kvallen, confession of a shoppaholic. Sen lite kortspel med pro igen pa kvallen! :) Sen idag lamnade vi Queenstown for att sitta pa en buss hela dagen for att aka till Cristcurch dar vi nu ar.

Och vet ni vad, vi har planerat om! Vi ska pa en semester i semestern, vi aker till Fiji oarna pa sondag!!:D Sjukt vad det ska bli skont. Det har ju borjat blivit lite kallt har plus att vi kanner oss ratt klar med NZ. Sa darfor drar vi till den tropiska varmen, vita stranderna och det kristallklara vattnet i tva veckor! Vi kommer tillbaka till Auckland den 28 Mars, dar kommer vi vara i 10 dagar och sen aker vi till Australien som planerat tidigare 7 April. Internetet pa fiji ar daligt sa jag kommer nog inte kunna hora av mig sa mycket nar jag ar dar. Men mamma och pappa jag gar upp vid 9 i morgonbitti sa kan vi prata da. Och alsklingen dig pratar jag med i morgon kvall vid 21 min tid. Sa mamma och pappa for er, fredag 21.00 och alsklingen lordag 9.00/

Saknar er. puss!

Nagra riktigt snygga bilder!!

Har kommer nagra bilder fran nar jag hoppar fallskarm!

Listan pa alla som hoppade den har dagen.

Precis innan vi hoppar ut. Jag sitter och dinglar med benen utanfor planet.
Kan inte saga att jag var skit kaxig vid det har tillfallet. Jag horde hjartslagen i oronen jag grat
och jag trodde doden skulle komma om tva sekunder. Min hoppkille var glad i alla fall:P
HEJ MOR    HEJ FAR.
Kanske 10 sekunder senare. Jag har insett att jag inte kommer att do och att
det har ar sjukt underbart!! Vilket mina kinder ocksa tyckte, skakade som tusan.

Snygg brud!

200 km/h faller vi. weehooo

Hej Niclas!

Ett tag sen sist

Ja det var ju ett tag sen jag skrev natt har nu och det har hant lite saker:) Forst lamnade vi fina Nelson for att aka till Westport. Det var fint vader och vi bestamde oss for att stanna en extra dag i westport. Dagen efter som skulle bli var sol och slapp dag var det sjalvklart molningt och itne en skymt av solen. Men vi trottsade vadret och tankte ta en liten promenad till stranden. Helt dod stad och det luktade sandvik och det enda folket man sag var gruvjobbare i blastall. Vi gick och gick i den dar ode staden som bara inneholl man som glodde. Men till sist kom vi till stranden, den var jattefin men nar vi kommit fram sa borjade det sjalvklart regna. Inte mycket sa vi satt dar ett tag och vilade oss och sen gick vi tillbaka. Vi var duktiga pa eftermiddagen och gjorde var andra tvattning sen vi akte ivag.

Morgonen efter hoppade vi pa bussen och vi borjade aka mot Lake Manihpua. Vi akte ratt ut i skogen och en gubbe som var 86 ar agde vad han kallade 'hotellet'. Dar traffade vi tva andra svenskatjejer, Emelie och Karin. Emelie kommer fran Gavle och jobbade pa Lobby i Sandviken forra aret. Sjukt! Pa kvallen var det maskerad och temat var P. Natt pa P skulle man vara. Vi var inte sa pahittiga sa vi var pirater och emelie och Karin var pregnent. (med barn). Helt okej kvall dar vi mest sprang runt och fulade oss med var plastkniv och krok, och vara guldpengar och karta:P

Vi lamnade halan for att tidigt aka vidare mot Franz Josef. Dar stannar man for att ga upp pa en glaciar. Men vi har gjort sa mycket aktiviter att pengarna har forsat ivag sa vi har bestamt att en till fick vi gora. Och vi vill bada med delfiner och darfor sket vi att betala 1000 kr for att se sno. Men vi skulle anda stanna dar tva natter sa den dan alla akte ivag till glaciaren tankte vi att vi kan ju inte bara ligga har. Sa vi drog pa oss promenad skorna och tankte ga dom 5 km till botten av glaciaren. Nar vi hade gatt i 40 min var vara trosor blota och humoret inte pa topp. Men sag vi nan javla glaciar da, nej! for att det var san sjuk dimma sa den lag sa lagt att den takte allt. sa vi fick glatt vanda. Ah vilket topphumor vi var pa under dom 40 minuterna tillbaka. Vi torkade kladerna och tog en kopp te och tittade pa Veroika Mars resten av dagen.

Sen igar akte vi fran FJ vidare till Wanaka. Ett jattefint stalle omringat av berg. Har stannade vi bara over natten for att det inte skulle bli sa langt att aka pa vagen till Queenstown. Sa nu sitter vi och vantar pa bussen som tar oss till Queenstown. skont med lite storstad igen:) Allt ar bra i alla fall, har varit forkyld men nu ar jag frisk igen!

Ga in pa Sarageorgsson.blogg.se hon har lagt upp bilder!:)

Alskar er<3 !!

Mamma och Pappa!

Jag saknar er jattemycket. Igar hade vi en langta hem dag och da ville jag bara prata och vara med er. Typ ga runt stensatra eller ha myskvall!! Alskar er jattemycket. Det har gatt sa lang tid sen vi pratade nu och det ar sa svart att fa en tid som passar. For det gar bast for mig pa kvallarna och da jobbar ju ni. Men kanske vi kan prata i morgon kvall vid typ 7 och om inte det gar kanske torsdag morgon vid 9. Alltsa det dar ar mina tider, sa onsdagmorgon eller kvall for er. Ni kan val ringa varandra for jag kan ju inte prata med bada samtidiigt. Puss till er <3

Idag har vi i alla fall varit pa vandrig, vi har varit i Albe tasman Park och gatt i 4 timmar. Sen ahr vi akt bat och tittat pa salar. Och superfint vader har det varit idag ocksa. Och pricken over i:et vi lyxade med tacos till kvallsmat. Sa fruktansvart gott!!:) I morgon aker vi vidare soderut, sa i morgon ska vi till ett stalle om heter Westport, dar ska vi forsoka stanna nagra natter for vi vill ha sovmorgon. Vi skulle verklien behova en semester fran var semseter:P

saknar er! Stor kram, och en extra super kram och tusen pussar till alsklingen<3

Nelson

Nu ar vi pa sydon, i Nelson. Jattemycsigt att aka over med farjan. Har inte sa mycket tid tankte bara saga att jag inte kan prata i morgon for vi ska ut pa en dags tur med bat till nan nationalpark och de kommr och hamtar oss klockan 7. Sa mamma jag kan skriva en ny tid senare.

Alskar er

Huvudstaden!

Vi lamnade Taupo och akte vidare mot River Valley. Ute i Woopwoppsen, vilket betyder ute i ingenstans. Det var verkligen en liten hala men jattemysigt. Jag och sara blev glada pa bussen for det kostade bara 22 dollar att sova dar, vilket ar 10 kroner billigare an annars, men vi blev glada anda:P men ack, visst var det billigt men vad fick vi. En stort rum, alla i bussen typ 40 pers sov i samma rum. Pa na trabank pa en madrass, vi fick inte ens tacken! Men men, lite kallt, men nu fick jag i alla fall andvaning for min sovpase som jag har med mig i alla fall:)

Sen vidare om Wellington! Vi kom hit i fredags, vi kom pa kvallen sa vi fixade lite mat och sen tog vi oss med till baren. Ganska roligt och alla fran buss var ute sa det var nagra som man visste vilka det var i alla fall. Sen traffade vi nagra svenska killar som vi foljde med till nagon annan bar och sen en till bar och sen mcdonalds. Och sen var klockan 4 och jag och sara holl pa do av trotthet, vart rekord tidigare har ju varit halv 12 sa vi var helt slut. sa vi gick hem och sov som stockar!

Igar oste regnet ner hela dagen sa vi hade en lugn dag, kollade lite film och gick en svang i hamnen. Idag har det inte regnat men blast sjukt mycket, Welligton ar en av varldens blasigaste lander och det kandes. Hade det varit sverige hade man trott att det var en orkan eller natt! Vi borjade dagen pa ett museum, dar fick vi vara med om en fejkad jordbavning och kolla pa en massa om maurifolk och om vulkaner. Helt okej var det. Sen har vi bestigit ett berg idag ocksa! Mount Viktoria, vi gick och gick och varma blev det. men ack sa vart det, for det var sa sjukt fin utsikt dar uppe! Ojoj man sag hela Wellington och man sag over till sydon!:D

I morgon aker vi farja over till Sydon och vi ska stanna nagra natter i Nelson.

Forlat mamma att jag missade tiden, men det ar sa svart att veta nar datorerna ar lediga och nar vi kommer sitta pa bussen. Men vi kommer till Nelson i morgonkvall sa kanske vi kan prata pa eran mandag kvall? Vid typ 9? Om jag inte kan da skcikar jag ett mail.

Alskar er alla, och sjalvklart Eva ska jag plocka nagra stenar till dig <3 Puss!!