Gratis mat, traning och bed bugs.

ah vad vi njuter har i Cairns. Det ar sa himla himla skont och jag trivs jattebra i den har staden. Under vara forsta dagar hittade vi ett plakat med graits traningsschema nere vid poolen. Och det utnyttjar vi sa gott vi kan. Vi har varit pa yoga, pilates, boxersize och igar var jag pa army combat. Sa skont att gora natt igen och musklerna har vekligen fatt sig en chock. Fy fan vilken traningsvark jag haft, har inte kunnat satta mig upp i sangen utan att dra med armarna och satta sig pa toa har varit en pina. Men det ar underbart skont.

Sa den har morgonen ringde klockan halv 7 och vi kladde pa oss och gick ner och korde lite pilates. Sa nu kanner jag nmig 2 meter lang for jag har strackt ut alla muskler sa mycket.

Det har hant natt sensationellt ocksa. Vi ater inte burksoppa och pasta varje dag langre!! For pa hostelet som vi bor pa far man gratis mat pa en restaurang vaje dag, inte stora potioner men det ar gratis och det ar inte pasta och tomatsas. Sa vi har atit kyckling, kottgryta och kottfarsas. Men det godaste var nog anda potatismoset, alskar potatis, har inte atit det manga ganger sen vi akte. Sa nu kanske vi kommer komma hem utan brist pa alla naringsamen.

Nu till det mindra roliga, igar nar jag vaknade upptackte jag en hog bett pa mitt ben. Anade att det kanske var bed bugs, sma typ lusar som bor i sangen och som biter en nar man sover, och folk kan sprida dom med sina klader och sovsackar. Gick ner till receptionen och dom var upp och letade i min sang men sag inga. men i morse hade sara en massa bett pa sin rygg ocksa, dom letade i hennes sang men sag inga heller men dom sa att vara bett sag ut som bed bugs. Sa javla ackligt, kanns som dom kryper over hela hela mig. Och ar det bed bugs manste vi tvatta allt vi har och torktumla det tva ganger. Men tvattmaskinerna har skitar typ ner allt mer an tvattar det och jag kani nte torktumla allt. Plus att det inte gar att tvatta vaskan. Kul att lagga ner kladerna i en vaska om dom dar sma javlarna finns kvar dar i. Fy fy fy vad ackligt. Vill ha min rena sang hemma och en gaderob att lagga kladerna i. Tur att det inte ar sa langt kvar till jag ar hemma.

Bortsett fran ackeldjuren ar allting toppen!

Sorligt farval till parlan

Vi har kommit upp till vart slutmal pa resan nu, Carins. Tropiskt klimat, jattefuktigt och varmt. Och javla regn! Det har regnat i en vecka nu och det finns inte mycket att gora har nar det ar daligt vader. Typ sitta inne och se pa film. Sa igar var vi pa bio, the boat that rocked, oj vad vi skratta. Asbra film! Sa vi har kollat pa en sesong Veronica Mars och spelat kort.Men nu borjar jag bli sjukt sjukt uttrakad pa det har!! Jag vill ha sol. Vi har bett till gud och vara fallskarms hoppare men inget hjalper. I morgon kommer den, annars!

Vi har lamnat ifran oss var lilla kara van, bilen, nu ocksa. Han har akt 350 mil med oss senaste manaden och vi har sett manga fina plater, blvit jagad bort fran campigar och vi har manga minnen tillsammans. Sa vi sa farval till lillen igar och vi bor nu pa ett hostel igen. Jatte mjuka och skona sangar, men bortsatt fran det sa rostar vi for bilen.

Det borjar kannas att det ar ett tag sen man akte hemifran nu. Niclas jag haller pa ga av av saknad. Skaffa den dar jakla teleportmaskinen idag och kom hit!

Nu ska vi ut och strosa lite pa stan, faktiskt ser det ut som att det nastan ar lite sol ute. Sen ska vi hem till hostelet och laga middag. Faktiskt inte tomatsas idag, utan boner, majs, lok och chilisas. Men sjalvklart ar det pasta till.

konversation fran natten

Jag vaknar av ett sjukt liv, kanns som man sover i apburen pa furuvik. Hor att sara ocksa ar vaken

- Shit, ar det apor?
- Jag tycker det later som hygenor.
- Okej.. sager jag och somar om

Det var varken hygenor eller apor det var nagra jakla faglar som hade krig i tradet brevid. En helt vanlig natt i den australiensiska buschen!

Tiden gar super fort

Jaha da var det helg igen och det ar Maj! Herregud.
Vi lamnade i alla fall rainbow beach efter en natt och akte till Harvey bay. Dar tvattade vi vara klader och vi hade sa sjukt mycket tvatt men som tur var fanns det en kundvagn i tvattstugan som man kunde kora ut tvatten till torkstallningen. Sen tog vi en slapp dag i Harevey Bay gick runt i hamnen, at fish and chips och hade det allmat bra. Sen dagen efter vid frukosten tyckte jag att jag sag en kille jag kande igen fran sandviken men han pratade engelska sa jag trodde att han bara var lik nagon annan. Men sen kommer hans kompis, som ar David Svennberg. Helt stort att traffas dar, visste inte ens att han var ute och reste. Det var roligt.

Sen lamande vi det stallet och akte till 1770. Coolt namn pa en stad, den heter sa for att James Cook hade seglat till Australien och kommit till den staden ar 1770. Vi horde om en jattebillig camping i turistinformationen och vi akte fram och tillbaka 4 ganger genom staden innan vi hitta skiten. Det var en camping i skogen och ingen riktig camping fast det visste vi redan. Men sen sag vi kalkon javlarna! Flashback till paddel helgen. Men vi stannade dar i alla fall. Det var ju Valborg och det var vi ju tvugna att fira. Sa vi tog med vara stolar, nagra ol och gick ner till stranden. Och vilken strand sa sjukt fin, latt att man star ut med kalkonerna for den. Vi satt dar och pratade och drack och hade det bra hela kvallen. Eller vill saga till klockan 18 och det blev kolsvart.

Idag lamnade vi 1770 och sa har vi akt till Gladstone och vi har inte gjort mycket mer an gatt hit till cafet. I morgon ska vi pa marknad och sen ska vi kora till Arlie Beach.

Nu har jag mottagning igen sa nu mamma och pappa ar det bara att ringa igen!:D Saknar er!