VILKEN DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shit vad mycket som har hant sen sist, helt galet!! Vi har varit i Rotarua, stan som stinker for det kommer upp sulfat gaser ur marken sa det lukar mycket varre an skutskar!! Vidrigt! Vi var och tittade pa nagra stallen dar gasen kommer upp ur marken och kande stanken. Sen var vi till en bar och vi holl ut till klockan ett! Mycket skoj.

Vi lamnade Rotarua i Sondags, och da stannade vi till sa att vi kunde gora Zoobingen. Det dar nar man rullade i bollen. Vi blev uppskjusade pa en kulle. Dom fyllde bollen med vatten och man skulle hoppa in genom ett litet hal. Borjade mycket bra for mig, nar jag hoppade in gick min bikiki topp soder. Sa jag lag dar utan i en genomskinlig boll! Killen som hade hand om det stoppade in handerna i bollen och knot en skygg knut i ryggen och sen skjusade han i vag bollen. Det gick fortare och fortare. Och jag var som om, jag lag i en tvattmaskin. sjukt kul!!:) Sen akte vi vidare mot Watimoto.

Dar fick vi ett dubbelrum! Yes vad vi njot inte della med massa andra!!:D Vi gick en tur i en regnms skog. Och la oss riktigt tidigt.

For idag var det dagen med det storsta D:et i mitt liv. Och det har varit den coolaste och laskigaste och knappaste dagen i mitt liv!!

En
bil kom och hamtade oss vid kvart i 8 och tog oss mot grottorna i Watimoto. Dar fick vi pa oss vatdrackterna och hjalmn och allt. Sen mot gruvan. Dar firade jag ner mig sjalv pa ett rep ratt ner i en trang liten oppningen ner i gruvan. Sjukt ackligt men kul. Man sag bara handen framfor sig med hjalp av en liten lampa pa huvet. Sen Nere i gruvan krala vi oss fram i morkret. Sen kroka han fast mig pa en linbana och skot ut mig i morkret. Det hprdes ett bang och allt stog still och jag skrek och borja nastan grina men han hade bara skramt mig, och jag var forst sa jag visste inte det. Sen fick vi lite varmade dricka och en kaka och dom pratade lite. Sen tog vi en gummiring och vi fick hoppa fran en klippa rakt ner i morkret. Och langt dar nere slog vi i vattnet. Vi drog oss fram med hjalp av ett rep, helt kolsvart forutom lysmaskar i taket. Sa jakla fint och helt underbart mysigt! Men kallt, bara 10 grader i vattnet. Sen kom vi till ett stalle dar det var jattetrangt, lite sa att man fick cellskrack, mamma du hade inte velat vara dar. Vi fick trycka oss och ala oss igenom sma hal och sen kom vi till ett stort vattenfall som vi fick klattra upp for. Helt sjukt vad det var roligt! Vi krattra upp for typ 4 vattenfall och sen hade vi kommit ut i regnskogen och sag ljuset for forsta gangen pa 5 timmar. Ratt trotta, glada, frysna kom vi ut i solen och fick en skon dursch. Black Water Rafting is the shit! Ett maste om man ar i Nya Zeeland for fy tusan vad roligt det var.

Efter lite soppa och en macka slocknade jag pa bussen. Helt hog pa adrenalin. Men dagen var inte slut har. For vi stannade och tittade pa Hungura falls ett vattenfall i Taupo, jattefint.

Men sen hoppade jag pa en buss som akte mot Taupo flygfalt. DAR HOPPADE JAG FALLSKARM! Det ar det basta jag gjort i mitt liv sa sjuk kansla. Det borjade att vi fick kolla pa en film och sen bestamma oss for vilket hopp vi ville gora. Jag gjorde ett pa 12 000 feet, typ 3000 meter!! ahh! Sen satt vi pa oss kladerna och den skygga lilla mossan. Jag fick traffa min kille som jag skulle sitta fast pa, jag var sa nervos sa jag vet inte vad han hette. Och sen gick vi mot planet. Jag kan inte saga att jag var skit kaxig da direkt, inte sa brun i anskitet heller. Sen in i planet, jag, tjejen som filmade mig och min hoppkille in sist sa vi fick sitta pa golvet precis vid dorren pa planet. Vilket betydde att jag skulle vara den forsta som skulle slanga mig ut ur planet. Vi akte upp och upp och upp. Jag har aldrig varit sa nervos nagon gang, jag var sjukt skakis och madde illa, och ja allt man kan kanna kande jag. Sen oppnade dom dorren, och det borjade blasa jattemycket och jag borjade typ grina. Jag satt ut bena utanfor planet och killen sa, All right, enjoy! Och ut hoppade han. Jag skrek och jag fattade ingenting och vantade pa den dar akliga kanslan i magen som man far nar man typ aker bergoch dal bana. Men den kom aldrig, sa jag oppnade ogonen tog ut armarna och njot. Det var sa sjukt javla roligt, vi foll i 250 km/h men det kandes som att man bara gled. Och jag har en film pa allt, sa hon som filma hoppa framfor mig och gjorde massa rorelser som vi skulle gora och vi tog tag i varandras hander och vi snurrade. Efter ha fallit fritt i 45 sekunder fallde han ut fallskarmen och vi akte uppat. Det var sa himla fin utskikt och vi gled sakta ner till marken. Ah shit vad det var underbart. Sen nar jag kom ner pa marken visste jag inte vad jag skulle gora, jag hoppade runt och skratta, sa jakla underbart!! Ah jag kan inte fatta att jag gjort det. jag ska gora det igen nagongang!

Sa den har dagen har inte varit som alla andra dagar precis. Helt fruktansvart vilken bra dag!! Jag har alskat varje sekund av den. Men jag vet inte om jag kommer kunna sova for jag ar typ helt konstig och glad fortfarande. Samtidigt som jag kanner mig helt slut. Men guud alltsa vad roligt det har varit!! Jag alskar den har resan!

Och mer jag alskar, mamma och niclas, i morgon har vi en ta igen oss dag sa vi kan val prata i morgon. Blir i morgonbitti eran tid bra. Typ vid klockan 7!? Jag gar in da. Jag alskar er!

Osregn!

Igar var det super varmt och klarbla himmel sa vi tog vara saker och gick till stranden runt 10. Superskont vi badade i vagorna och hade det skont i solen. Vi kopte lite lunch och sen lag vi pa stranden till typ 4. Da gick vi tillbaka och gjorde oss lite frascha och at kvallsmat. Traffade 3 svenska tjejer och en svenkkille som vi pratade med tills typ 23 d vi gick och la oss. Det ar jattemycket svenskar har, traffar svenksar varje dag. Sen en massa tyskar och engelsman ocksa.
Sen igar kvall borjade regnet, oste verkligen ner, men ganska mysigt att somna till. Men vaknade i morse av samma osregn och nu 12 timmar senare regnar det fortfarande lika mycket och har gjort det hela dagen. Det har tydligen kommit nan cyklon hit med en massa regn sa det skulle vara sahar i tre dagar. Sa vi har vilat var hud fran solstalarna idag, vi kollade forst pa harrypotter i morse. sen har vi tvattat och torktumlat vara klader. Det ar sa sjukt fuktigt har sa inget torkar sa vi har tumlat allt sa nu ar val allt for litet. Sen har vi lyxat lite idag. Vi har varit pa ett spa och simmat i jattevarma pooler, utomhus. och det var palmer och sant runt om. Jattemysigt och avslappnade. Jag menar vi har haft det sa himla stressigt nu i snart tva veckor, suttit pa en buss och legat pa stranden, ah vad jobbigt. Sa vi var varda lite avslappning:P
I morgonbitti fortsatter bussfarden da aker vi till Rotarua, dar ska vi gora natt som heter zorbing, farmor las inge mer nu da kommer du bara tycka att jag ar dum! Man hoppar in i en stor boll som man sen rullar ner for en stor kulle och sa ligger man i bollen under tiden. LAter ju sa jakla korkat sa vi ar ju tvungna att gora det !!:P
Man ligger dar i och rullar ner!

Mamma och niclas i morgon sa kan jag nog prata. Da ar vi i en stad. Jag gar in pa datorn vid lordag morgon klockan nio (For er!)

Alskar er!

Mercury Bay

Nu ar vi i en liten by soder om auckalnd. Det bor bara 400 pers har och det ar ett jattemysigt litete vandrar hem. Dom hade lagat spagetti och kottfarssas till oss nar vi kom fram i gar och sen tog dom hand om disken! Yees. Innan vi kom hit i gar stannade vi pa en jattefin strand dar vi lag och badade och solade. Sen akte vi till vandrarhemmet och at och sen satt vi och pratade med lite folk tills klockan halv 12. Nytt rekord for oss!:P Det ar jattebra och det ar jattemysigt har. Vi stannar nog har till lordag. Slut pa tid. alskar er.!!<3

Back in Auckland

Ja nu ar vi tillbaka i auckland, kanns som hemma nu, vi vet vart dom bra affarena ligger och vi vet att man maste akta sig i koket. Det ar natt fel pa spisarna sa anvander man inte en traslev for att vrida pa plattan far man vardens stot. skit ont.
Paihia har varit underbart sa sjukt fint stalle!:) I sondags skulle vi ha en slapp dag pa stranden, men det ville inte paihia for det var moln och regn sa vi gick runt dar i byn och kolla runt hela dagen. Jag skulle aven ta mig en springtur, men ska man springa har i nz maste man ju vara sjukt valtranad! Det ar bara fullt med backar, jag tankte att den har backen ska jag klara men efter en svang fortsatte backen och efter nasta svang annu mer backe ratt uppat. Sa det fick bli en promenad vilket aven den blev sjukt svettig!

Igar, mandags, hade vi bokat en busstur till cape reinga, toppen pa nz. Uppstigning klockan 6 och sen pa pa bussen. Vi borjade med en liten promenad i en mysig regnskog. Sen ut pa 90 km stranden, vi korde buss hela vagen pa standen, buss chaffisen akte rakt ut mot vattnet och sen svangde nar det sag ut som att vi skulle ut i vagorna! Sjukt cool strand och jattefint. vi stannade for att ta nagra bilder, ga in pa saras blogg hon lagger upp lite bilder fran dagen:) Sen akte vi till stora hogar av sand och da var det dax for sandbording, vi hade en liten brada som vi lag pa mage pa och akte ner for sanden pa. Sjukt jobbigt att ga upp fpr det forsta, kande att vi var sjukt otranade for vi var helt anfadda nar vi kom upp. Sen sa guiden att vi inte fick ta av armbagarna fran bradan och om man borjade snurra skulle man satta i foten som var nerat. Kan ju saga att jag nog var samst, mina armbagar akte av och nar jag borjade snurra satt jag i fel fot sa jag akte bakat ch sen pa sidan. Jag hade sand precis overallt, i bade nasan, ogonen och oronen. Men kul var det! :)

Turen fortsatte till den vakraste platsen jag nagonsin varit pa. En liten fin strand med klar blatt vatten, brevid stranden var det tva stora hoga berg och molnen lag ganska lagt sa att dom nuddade bergen. Sa himla himla fint, och det var jatte stora vagor dar som vi badade i. Vi var som tva barn, hoppade runt och dok i vagorna. UNDERBART!!!!
Turen var inte slut har. Vi akte vidare till cape reinga, en liten pir med en fyr langst ut. Vid den fyren moter stilla havet det tasmanska havet, coolt!
Sista stoppet blev i en liten fiskby dar vi at fish and chips. Mums. Riktigt rolig dag och vi tankte avsluta den med en stund i baren, men vi ar ju tva sa otroligt pigga och sociala brudar sa vi valde sangen, ipoden och en bok och somnade vid klockan 22 som alla andra kvallar.:P

Idag vaknade vi till klar bla himmel, sjalvklart var det bra nu nar vi skulle aka. Men vi tog vara saker och sen lag vi pa stranden mellan klockan 10 till klockan 2 da vi gick upp for att koka majskolvar. Vi hittade dom jattebilligt, 3 kolvar for 10 kroner. Vi ar ekonomiska vegetarianer! Sen kom var buss vid klcokan 3 och sa akte vi tillbaka till auckland. Och nu ar klockan 20.45 och vi ska faktiskt sla pa stort ikvall och ga till baren. For det var ta tva betala for en!

I morgonbitti aker vi vidare till Mercurey Bay typ 1 timme soder om auckland:D

Idag ar det ju aven den 17 Februari vilket betyder att det ar min kara lilla mammas fodelsedag!! Sa grattis mammsen!:D Kan inte prata med dig idag, men vi kanske kan gora det nagon dag senare i veckan!:D Alskar dig!!

Saknar er alla dar hemma. Idag har vi haft typ 27 grader och sol bara sa ni vet ;P

Sondag morgon

Klockan ar kvart i 8 och jag sitter har och vantar pa att antligen snart ska fa prata lite med mamma och carro och jonas:) skrev fel igar saras blogg heter sarageorgsson.blogg.se ingen punkt emellan namnen alltsa. Och mamma nar du ska ringa mig s[ skriv jennie.lovgren.forslund for det ar sa mitt skype namn ar.

Kram

Pahia!

Packade ihop våra bekväma och lätta väskor i går kväll, känns som att jag kunnat lämna hälften av sakerna hemma. men men jag kanske får starka axlar i alla fall:P I morse vid 7 kom vår buss och hämtde oss och vi gav oss av norrut, till ett ställe som heter pahia, bay of islands. Niclas älskling du hade inte velat vara med på bussen för fy fan fyra timmar upp och ner i berg och i värska svängar gupp och krokar. Magen höll på ge upp men då var vi framme, och inte vart som helt utan i paradiset! Så sjukt fint här, massa små öar och ser man ut över havet kommer det upp stora berg och kullar. sjukt cool land, upp och ner. Sara har lagt upp en massa bilder på sin blogg sara.georgsson.blogg.se gå in där så få r ni se hur fint det är:)

Vi kom fram hit vid lunch och då lagade vi lyx lunch som vanligt, soppa med en varsin morot, mums:P Men har vi legat på stranden och jag har tagit mitt andra dopp för resan, underbart:)

Det är ju alla hjärtans dag i dag också vilket inte har gått att missa, hjärtan och nallar i alla affärers fönster och fullt med killar som springer med blommor och par som ligger och myser i parker och på stranden. Men då är jag och niclas så långt ifrån varandra på jorden man kan komma, saknar dig jättemycket min älskling!

Mamma det är svårt att bestämma tid för det är inte ledigt vid datroerna jämt, men vid 8 i morogn bitti då? Det blir 20.00 för dig på alla hjärtans dag. Jag går upp i morgon och loggar in på skype då poch kollaqr om du är där. Till vilken mejl skickar du mejl, skicka till min hotmail. jag har inte det där mejlet du skrev att du skickat. Sen om du ringer vid 8 så skulle jag vilja prata med Carro och jonas då också.

I morgon ska vi ta det lungt och bara ligga på stranden och sen på måndag har vi bokat en tur upp till cape renga, toppen på nya zeeland, finns en strand där som är 90 km lång!!

Jag och sara på en stand utan för auckland:)
Kram kram

Nu borjar planerna klarna

Igar akte vi till en liten stad utanfor Auckland, dar fixade vi vara skattenummer. Sen fanns det en jattefin strand precis dar bredvid, sa dar slog vi oss ner! Jakligt skont att antligen fa se havet, har langtat!:) sjukt fint vader igar men vi har blvit varnade hur snabbt man branner sig har sa vi ville inte vara i solen runt 12 sa vi gick och kakade lite mat och sedan vid 2 gick vi tillbaka till stranden. Jag badade, forsta doppet for i ar och forsta doppet for mig nagonsin i februari:) Underbart!!
Fast vi hade solskydd 30 och bara var i solen typ 2 timmar fick man anda farg, sjukt stark sol. Sen igar kvall skulle vi fira att vi var har, sa vi hade kopt lite alkohol, chips och dip. Vi drack en ol och satt och snackade, vi holl ut till klockan 22, sen blev vi sjukt trotta sa vi gick och la oss. Lite jetlag fortfarande, men det blev ju ett forsok att fira i alla fall:P

Sen idag har vi varit busstur runt har i ackland, vi har varit till en vulkan och runt pa andra fina stallen och fina kort har det blivit, ska forsoka lagga upp nagra sen. Vi har aven fixat ett buss pass idag sa att vi kommer kunna ta oss runt hela nya zeeland. Vi ska aka med en buss som heter kiwi express som kommer stanna lite overallt och vi kan stanna vart vi vill och hoppa pa nar vi vill! Men vi ska borja norrut, sa i morgonbitti gar bussen till paihia! Kanns jattebra att vi har lite planer nu i alla fall. Hoppas att allt ar jattebra dar hemma, for det ar det har i alla fall:)

Kram!

morgon

Klockan ar 10.20 har:) Man har inte helt kommit in i tiden sa vi lagger oss tidigt, men det ar riktigt skont for vaknade vid halv 8 i morse. och var super pigg! Vi har bor pa 5 vaningen och har jattehaftig utsikt over auckland:) Har inte hunnit med sa mycket mer an en lyxig frukost, grot med bade russin och apple! vi har det bra vi:P Jag har aven ringt till banken idag och fixat ett losenord. Shit vad jag inte kan bankord pa engelska och jag kande att jag inte var sa bra pa att bokstavera pa engelska heller. Men jag fixade det i alla fall, sa nar jag kommer hem kansek jag kommer vara lite battre pa engelska i alla fall:)

Schemat for dagen ser ut sa att vi ska ta en buss till natt stalle som jag inte vet riktigt vart an:P dar ska vi typ skriva pa papper och sa om vart bankkonto. Skulle aven ligga en fin strand dar bredvid, jag har tagit ett dopp i solkramen i morse och packat med mig bekinin. For idag ar det lite moln men mest bla himmel och sol sa idag ska det nog kunna bli lite bad och sand under fotterna. Skont!! Sen i morgon har vi bokat en buss sa vi skulle aka runt och kolla in lite av det som finns att se har i auckland. Det ar sa mycket att se och gora overallt sa att det inte gar att planera.
Kanner mig sa glad nu, har nyss bestamt en telefon tid med min alsklings puddig!:) Och igar kvall pratade jag med farmor och farfar pa skype ocksa! Ar sa skont att hora era roster!:):)

saknar er alla!

dag 2

Somnade som om nagon hade slagit nat hart pa mig igar och sov som en sten till klockan 8 i morse. Sa nu kanner man sig som sig sjalv igen, fast marken gungar lite, beror nog pa att man inte har druckit lika mycket som man svettats. Men idag har vi varit pa mote och fatt en massa information om nya zeeland och om olika jobb och sa. Sen har vi varit pa banken och fixat ett bankkonto. vi trodde att saker skulle klarna efter det men det var tvart om. det finns sa himla mycket som man vill se och gora har och man vet inte vart man ska borja sa vi blev bara mer forvirrade. men vi har i alla fall bestamt att pa lordag ska vi lamna auckland, alldeles for mycket bilar och folk, for att aka norrut och hitta nagon skon strand dar vi tankte slappa och foroka landa i nagra dagar!:)
Jag har fixat san dar skype adress nu jennie.lovgren.forslund sa mamma och alla det ar bara att vi bestammer en tid nnar vi ska prata!!:) saknar era roster.  Jag har inte fixat nagon mobil an, men jag tror i alla fall att det ar bast om vi pratar over datorn i alla fall. blir sa dyrt for er annars.

Hoppas att allt ar super, och krya pa er mamma och jonas!!

super kram! plus en super puss till niclas <3

Auckland

Klockan ar 6 pa kvallen har. F;r runt 6 timmar sen landade vi i nya zeeland, dar vi tog en buss till v[rt varndrarhem. Det ar typ 24 grader varmt, molningt och sma regnade lite. men det ar sa sjukt fuktigt sa man kanner sig jatteacklig hela tiden. Jag ar super trott men alla sager att man maste forskoka halla ut for att annars kommer man aldrig komma in i tiden har nere.

Vandrarhemmet verkar helt okej, frascha rum och jag och sara delar rum med 3 andra tjejer. 2 svenska tjejer som vi har akt med sen sverige, frida och natalie och en skottsk tjej. Alla trevliga:)
Imorgon formiddag ska vi pa mote och fa veta lite om jobb och fa telefon kort och sa. Vi ska i alla fall stanna har i auckland tills pa lordag sen far vi se. Vi bor mitt inne i stan nu, lite jobbigt for det ar sa himla varmt sa jag tror att jag skulle vilja dra mig mot en strand!:)
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, har inte hant sa mycket har an.

mamma vilket gullit brev du hade skrivit, hittade det idag, fast jag velade hem nar jag laste det, alskar dig mamma! <3

saknar er alla!

en puss till niclas<3<3

Kuala Lumpur

Efter ett sorligt ejdå till mamma satt gav vi oss i väg. Sara är jättesnäll och det känns som att det kommer att funka super!
Vi har flygit i 12 timmar, kunde inte sova någonting och var sjukt rastlös. Men sen i morse kom vi fram till kuala lumpur, 25 grader varmt och så himla fuktigt så man blev äcklig på en gång. Efter lite krongel och en hel del blickar från små asiater kom vi på vår buss till hotellet. Låg bara 5 nmin bort, vi drog på airconditionen på högsta och sen sov vi i 8 timmar! Det är så himla fint här, massa palmer och blommer och alla är så trevliga. TOg en riktigt skön durch och nu är vi tillbaka på flygplatsen för om 2 timmar 22.30 går vårt plan til nya zeeland, ser verkligen fram emot 12 timmar till på ett plan!

HInner inte skriva så mycket mer, men allt är super, tilloch med flygmaten:) Så om ungefär 13 timmar kommer jag att vara framme.

Hoppas att allt är bra med alla er hemma!
Hör av mig när jag är framme. :)

Nu är det nära..

Om 9 timmar lämnar jag mässinggatan för att bege mig mot arlanda och det kommade äventyret.

Kom på igår att min väska var för liten, skönt sådär två dagar innan. plus att jag inte hade nått kvitto kvar, men dom var snälla på intersport så jag fick byta i alla fall. Så nu har jag en större, och jag har packat i och ur den 5 gångrt idag för att vara säker på att jag inte glömt nått. men det har jag säkert i alla fall.
Har varit många jobbiga hejdå stunder senaste veckan, vilket jag är så fruktansvärt dålig på. Började med att jag lära lämna älsklingen i måndags, fy. Sen har jag flängt runt på hejdå fikastunder och sen en sista middag hos farfar och farmor på ett tag. Och igår en tjejmiddag med mina underbara vänner som slutade med känslosamma samtal på kharma. Sen idag har jag pratat med mina älsklingar i helsingborg och halmstad. Så nu känns det som jag är redo att ge mig av!

Så imorgon 12.35 börjar den 24 timmar långa flygresan med 13 timmars mellanlandning i kuala lumpur. Så natten mellan måndag och tisdag svensk tid kommer jag vara framme i Auckland! :D