Varldens tunnaste madrass, odlor och spindlar!

Vi har overlevt helgen men det har varit plagsamt. Vi lamnade var kare campervan i lordags och vi akte bat ut pa Noosa River. Dar fick vi vara kanoter och vara talt och saker. Vi packade ner allt och sa borjade vi paddla. Vi paddla och paddla tills vi hade kramp och da paddla vi mer. Tillslut kom vi fram till Harrys Hut som var platsen dar vi skulle campa i tva natter. Vi kokade lite smaskig soppa och sen satt vi upp taltet. Kom en kalkon och sprang forbi och sen sag vi en stor odla i tradet. Sant som tydligen var vardagsmat i den australienska burshen.

Klockan sex var det totalt kolsvart och det var mygg precis overallt. Vi kladde pa oss och durchade oss i myggspray och sen satt vi och spelade kort och pratade med var grupp i morkret. Nar det kandes som det var mitt i natten och vi var trotta gick vi in i taltet for att sova. Det var inte mitt i natten, klockan var bara 8 pa kvallen! Men det fanns tva alternativ for kvallen, supa sig asfull eller ga och sova. Vi valde sova. Det gjorde inte resten av gruppen. Och vilken skon natt! Pa varldens tunnaste liggunderlag och i en sovsack och med varldens party utanfor taltduken blev det inte mycket somn. Gjorde ont i hela kroppen for det var sa jakla hart.

Vaknade vid 6 inte dirket utvilade men det var sa ackligt i taltet plus att tre pappegojor hade fatt na fel och skrek allt vad dom hade i tradet brevid oss. Alla vakna stack ut huvet och det slutade med att folken skrek tillbaka till pappegojjorna. Lika bra att ga upp. Vi packade i ordning en dags packning och sen i kanoten igen.

Vi paddla i typ 1 timme och sen borjade vi en promenad upp i skogen for vi skulle till typ en liten oken medsand mitt i skogen. Vi sag en sjukt stor spindel mitt framfor oss sa efter det gick vi med en pinne framfor ansiktet och vifta hela vagen sa att vi inte skulle fa nan spindel i ansiktet. Efter 6 km, 1 liter vatten och ett svettigt linne senare var vi framme. Sjukt stor sandlada men det var stekande sol sa vi tog nagra bilder och borjade 6 km promenad tillbaka. Vi gjorde lite soppa och satt oss i kanoten for lite mer paddling. Gick inte dirket fort och vi var allt annat an pigga. Men vi kom till slut fram till campet igen. Vi holl ut till halv nio och sen gick vi och la oss. Inte lika mycket fest inatt men lite jalka hart. sa upp i morse igen och paddla i en och en halv timme till.

Val framme i civilisationen igen korde vi till Rainbow beach dar vi fick durscha!! Fy fan vad vi var ackliga, ville inte ens se hur vattnet sag ut som rann av mig. Efter durchen kande vi oss som nya manniskor och vi tog en ol pa stranden och sen satt vi dar och kande oss nojda med livet.

Helgen ar defenetivt natt jag kommer minnas men jag ar verkligen tveksam om jag skulle gora om den!!
Vi ar i Rainbow beach nu ocksa och jag har ingen motagning pa telefonen men vi ska vidare i morgon sa mamma och pappa och niclas testa och ring da i stallet. Saknar er super mycket!!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsan gumman

Försökte ringa tillbaka efter när vi hade pratat och när jag hade läst ditt brev herregud vilket underbart brev det beröde och det blev tårar kunde inte läsa upp det för pedda

älskar dig så mycket å det ska bli underbart när du kommer hem (vad gör det med lite hår i duschen å kläder i.......)

försökte ringa även i dag torsdag morgon men det gick inte

soliga kramar från mamma

2009-04-30 @ 06:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0