Australien narmar sig

Tiden gar sa sjukt fort, vi har varit borta i tva manader nu. Kanns det inte som samtidigt som man har hunnit gjort sa mycket och det kanns som det var valdigt lange sen man fick en kram av mamma eller pappa eller en puss av niclas. Men om det ska fortsatta att ga sa har fort ar jag ju strax hemma!

Vi vilar upp oss fran backpacker livet har i Orewa. Det ar jatteroligt att fa vara i en famij och fa se en annan sida av nya jzealand. James dottrar tycker om oss och vi ha suttit barnvakt nagra kvallar. OCh en dag hamtade vi Faith fran skolan och hon hoppade hela vagen till bilen. I Fredags mote vi upp Vicky, james fru, efter hennes jobb och vi gick till nagra pubar har i Orewa med hennes jobbar kompisar. Vi spelade biljard och jag och sara fick faktiskt i nagra bollar!

Igar tog vi en slapp dag och vi lag pa stranden hela dagen och bara hade det super skont! Och sen tittade vi pa Flyga drake, jattebra men sorlig film. Sen var det tidig kvaller for idag var det ju en speciell dag! For idag var det zoo dag och Sverige kvall!!! 
 
Sa vi gick upp tidigt och barnen var sjukt taggade for zoo och dom hoppade runt och sjong och skrek. Sa vi spenderade nagra timmar pa zoo och vi sag noshorningar, kangrusar och massa andra djur som finns pa zoon. Sen stannade vi och handlade och vi plcokade pa oss det vi behovde for var svenska kvall. Sen har jag och sara bjudit James, vicky och barnen pa egengjorda kottbullar, potatismos och brunsas. Lingon har dom ite pa den har sidan av jorden sa det fick bli tranbarssylt. Och till efterratt blev det appelpaj och vaniljsas. Det blev riktigt gott faktiskt fast ingen av oss har gjort varken kottbullar eller mos forut. Absolut inte lika goda som mammas eller farmors men anda riktigt riktigt goda:D

Vi har stallt tillbaka klcokan inatt sa nu skiljer det bara 10 timmar mellan nz och sverige sa ni vet. Och ikvall tycker jag min kare van Malin Renstrom ska satta sig pa ett plan och ha Greys kvall med mig for antligen har Nz kommit i kapp Sverige i avsnitten. Sa ikvall klcokan halv 9 sa ska jag och sara sitta bankad vid tv och njuta av en hel timme av underbara Greys!!:D

Nu kom precis Vicky med en kopp the sa jag ska satta mig i soffan och vanta. Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0